Karikatürü yeni gördüm.
Bana kalirsa, herhangi bir sakincasi yok, kisilige hakaret icerdigini de düsünmüyorum, bu tür seyler icin neden dava acilir anlamadim.
Sonucta böyle bir para elde edildiyse,
- afiyetle yer.
secenegi de olmaliydi, genelde esprili cevaplar konulmus fakat bu da olsa idi fena olmazdi. Cünkü ben yerdim :)
ahhh niceleri uğraştı cözmek için düğümleri....
aklıma ne geldi dostlar.. eskiler kız alacakları zaman gelin adayının önüne düğümlenmiş ip koyarlarmış...eğer kızımız sabırla vede söylenmeden düğümü açabilirse ozaman kızı alırlarmış. ben bidahaki seçimlerde meclise düğümlenmiş yumaklarla bir uğramayı düşündüm benimle geleniniz varmı? :)bide eskilerin yönteöleriyle deneyelim bu işi...
ahhh İHL ahhhhh.....
Başbakanın bu parayla ne yapacağını bilemeyiz. fakat benim değerlendirme noktam biraz farklı olacak sanırım.
"bana yapılan şakaya kızarım, başkasına yapılan şakaya gülerim yada karışmam" bu düşüncenin savunulur hiç bir tarafı yok sanırım. ve "iğneyi kendimize, çuvaldızı başkasına batırmalıyız" atasözü gereğince konuya ürkütmeden yaklaşmak gerekir kanaatindeyim.
İş bu halde, kendimi o karikatürün muhatabı olarak düşünüyorum da, sıradan bir vatandaş olarak, göz önünde olmadığım halde, kimseyi temsil etmediğim halde, bana yapılan başkasını ilgilendirmediği ve yalnızca beni alakadar ettiği halde, böyle bir benzetmeye tahammülüm olacağını sanmıyorum. Lütfen bütün objektifliğimizle ve samimiyetimizle değerlendirelim.
Başka ülkelerde ve kültürlerde, hatta gelişen ve genişleyen toplumlarda bu normal değerlendirebilir. ecnebi ülkelerin, ecnebi medyasından örneklemeler de yapılabiliir. Bak başka ülkeler de bu durum gayet normal denebilir. Banane kardeşim! ben saygınlık ve saygı duymak noktasında ben gibi düşünür, ben gibi yaşarım. bana benzemeyenin emsalleri beni bağlamaz.
Öyle yada böyle ( asla oyumu vermiş değilim) çoğunluğun seçmiş olduğu, nihayetinde de devleti ve milleti temsil noktasındaki birini küçük düşürmeye yönelik,ciddiyeti tırpanlamak, sözün ve duruşun etkisini azaltmaktan gayrı etkisi olmayan bir eleştiri(karikatür şeklinde) ancak temsilci şahsında bize zarar verir.
katikatürist kardeşim ünlü oldu işte. eminim maaşına zam almıştır, yakında televolelerde görürüz. popüler olmak istiyordu oldu işte. Zaten milletin hassas olduğu bir şeye söversin gündeme düşersin. Arsız olanın taktiği budur.
Ya, kendini bi halt zannetme yada zannettirmek için, ki bu genelde silik adamların yada artniyetli, özüne karşı hain insanların çabası olarak görülür. Vatan, millet, devlet, din, bayrak gibi hassaslarımız ve kıymetlerimiz üzerinden prim yapmaya çalışmak çabası.
Dava kazanılmış. Kazanan çıtır çıtır yesin parayı. helal-i hoş olsun.
"Gelenin keyfi için, geçmişe kalkıp sövemem"
M.akif ersoy
Bu noktadan hareketle de, ülkemi, milletimi, devletimi, dosta düşmana karşı küçük düşürücü hiç bir tavır ve söze, vatandaş olarak müsamaha göstermem mümkün değildir. Beni şahıslar bağlamaz, şahıslar üzerinden etkilenmesi muhtemel aynı çatı altında bir arada yaşadığım insanlarım bağlar.
zira " insanı yaşat ki, devlet yaşasın" Şeyh edebalı
ben karikatürün bana anlattıklarından söz etmek istiyorum. sahi bu bir karikatür ve sadece ve sadece karikatür olarak değerlendirilmeli diye düşünüyorum. ki karikatürlerin gerçek üstü ve abartılarla kurulu olduğunu ise bilmeyenimiz yoktur sanırım.
bugüne kadar iktidar olma sürecinde imam hatipleri diline dolayan, bu okullarla kedinin iple oynadığı gibi oyanayan, iktidara gelince imam hatip derdini nasıl baştan savacanığını düşünmeye başlayan pek çok siyasi parti aklıma geldi. ve ne halkı memnun edebilen ne de bu okullardan kurtulabilen pek çok siyasi parti de sonunda bu ip yumağına dolanıp kalmışlardır. ve bugün de bu konu darmadağın durmaktadır.
"bu karikatürü çizen kişi kişilik haklarına saygısızlık yapmıştır." peki asıl karikatürünün konusu ile ilgili hala "öteleme" mantığıyla haraket eden yönetimin hiç mi kabahati yoktur. tabiri caiz ise "hırsızın hiç mi kabahati yoktur ?". Şimdi bu sözüm üzerine de başbakana hırsız dendi gibi bir izlenim oluşmaz umarım. kimi şeylere o kadar alıştık ki artık asıl sorunlardan ziyade eleştirilerde bile detaylara takılıyoruz.
ab sürecinde kişisel hak ve özgürlükler adına çok yol kat ediyor bu dava. peki ya basın özgürlüğü açısından bakarsak ne ifade ediyor ?
devlet hep baba oldu biz de itaatkar evlatlar. edebimizle oturalım başımız önümüzde. devletin verdiğiyle yetinmekten ötesi mi olabilir ki?
haklısın QAZAQ Sümme haşa :). huzurdan kovulursak başka bize babalık yapacak devlet nerde buluruz.
Bu karikatür sanatçısı; Sn. Başbakanın, işleri eline yüzüne bulaştırdığını, içinden çıkılmaz hale getirdiğini (şahsi düşüncesidir), yumaktaki ipleri çözülemeyecek şekilde dolaştırmış bir kedi figürü ile alegorize etmiş. Genel teamüllere göre anormal karşılanacak bir durum göremedim. Bence bu karikatür, hakaret addedilebilinecek bir unsuru bünyasinde taşımıyor. Başbakanın şahsi algısı böyle olabilir. Algı meselesi. Beni hayvana benzetmiş denebilir. Bir başkası sadece bir kedicik der. Biri de çıkar, kardeşim bu bir alegoridir, teşbihtir falan.
Alınganlık göstermiş ve mahkemeye vermiş. Hakim de aynı algıya sahip belli ki. Ne olursa olsun, yanlış yaptıklarını düşünüyorum.
"AB yi bir kapı, Türk halkını temsilen ceketinin kolunda türk bayrağı amblemi olan bir vatandaşı ise elindeki bavulla kapının ortasındaki (evcil hayvanlar için yapılmış) delikten geçmek isterken çizmişlerdi".
Ne yazık ki sayın başbakan kendisi için gösterdiği aynı hassasiyeti ülkesinin halkını (af buyrunuz) köpeğe benzetenler için gösterememiş.
Kendisini kediye benzetene dava açacak kadar şahsi haklarını korumaya
çalışan başbakan, acaba halkı icin yapılan benzetmeye neden ses çıkarmadı ?
Açıkçası başbakanın dava açmasını doğru buluyorum, zira kim olursa olsun kişilik haklarına saygı gösterilmeli.
Ya aynı saygısızlık halkı için söz konusu olduğunda ne yapmalı, görmezden gelip sineye mi çekmeli?
Her mesleğin elbette bir edep sınırı daha filozofca konuşacak olursak
bir etiği vardır efendim...Bu karikatürde doğrusu ben çok fazla bir şey göremiyorum...Görmüyor musunuz, adamlar Bush'u maymunun bin türlüsüne benzetiyorlar...ama orası Amerika...evet efendim adamlar olayı aşmışlar...Eleştirileri göğüslemek erdem ister..Diğerlerinin üzerinde bir bilinç ister...Biyolojik varlığını aşmayı ister...Fakat bizde nerde???
Bir şey çizsen ya da söylesen..Daha sözünü bitirmeden..Ne demek istedin lan şimdi sen bana deyu çekilir çakılar...Olmaz..Olmamalı...
Adam ne çizmiş..Bir kedi...Yanına ne koymuş yumak...
Bence çok güzel taş koymuş...
İmamhatipliler sesini yükseltmeli...Yoksa nesilleri kesilen
keyaynaklara dönecekler...
Güzel ses getirdi..Çizeri tebrik ederim....Biraz da sağ medya yüklensin...Bakalım ne zaman halledilecekmiş bu sorun?
Ben bir sülüğüm beyin zarında
Çok yaklaşma yakarım seni de anında...(imza)
Yorumlar
Merak Edenler İçin
Cum, 08/04/2005 - 18:52 — Cemaat.comAnket
Paz, 10/04/2005 - 00:29 — Irfan DemirKarikatürü yeni gördüm.
Bana kalirsa, herhangi bir sakincasi yok, kisilige hakaret icerdigini de düsünmüyorum, bu tür seyler icin neden dava acilir anlamadim.
Sonucta böyle bir para elde edildiyse,
- afiyetle yer.
secenegi de olmaliydi, genelde esprili cevaplar konulmus fakat bu da olsa idi fena olmazdi. Cünkü ben yerdim :)
-------------------------------
ben, meryemin yanagindaki tüyüm
çok hoş bir çizim
Cts, 16/04/2005 - 17:11 — tuba çelikahhh niceleri uğraştı cözmek için düğümleri....
aklıma ne geldi dostlar.. eskiler kız alacakları zaman gelin adayının önüne düğümlenmiş ip koyarlarmış...eğer kızımız sabırla vede söylenmeden düğümü açabilirse ozaman kızı alırlarmış. ben bidahaki seçimlerde meclise düğümlenmiş yumaklarla bir uğramayı düşündüm benimle geleniniz varmı? :)bide eskilerin yönteöleriyle deneyelim bu işi...
ahhh İHL ahhhhh.....
Yargı adına
Pzt, 11/04/2005 - 11:53 — Elif ŞahinBen alınan kararı, Türkiye'de insan haklarının yargı sürecindeki gelişimini yansıtması açısından olumlu buluyorum.
"Gül sunan elde daima bir miktar gül kokusu kalır"
hadsize, haddi çizilmiştir böylece..!
Pzt, 11/04/2005 - 13:08 — Emre UğurBaşbakanın bu parayla ne yapacağını bilemeyiz. fakat benim değerlendirme noktam biraz farklı olacak sanırım.
"bana yapılan şakaya kızarım, başkasına yapılan şakaya gülerim yada karışmam" bu düşüncenin savunulur hiç bir tarafı yok sanırım. ve "iğneyi kendimize, çuvaldızı başkasına batırmalıyız" atasözü gereğince konuya ürkütmeden yaklaşmak gerekir kanaatindeyim.
İş bu halde, kendimi o karikatürün muhatabı olarak düşünüyorum da, sıradan bir vatandaş olarak, göz önünde olmadığım halde, kimseyi temsil etmediğim halde, bana yapılan başkasını ilgilendirmediği ve yalnızca beni alakadar ettiği halde, böyle bir benzetmeye tahammülüm olacağını sanmıyorum. Lütfen bütün objektifliğimizle ve samimiyetimizle değerlendirelim.
Başka ülkelerde ve kültürlerde, hatta gelişen ve genişleyen toplumlarda bu normal değerlendirebilir. ecnebi ülkelerin, ecnebi medyasından örneklemeler de yapılabiliir. Bak başka ülkeler de bu durum gayet normal denebilir. Banane kardeşim! ben saygınlık ve saygı duymak noktasında ben gibi düşünür, ben gibi yaşarım. bana benzemeyenin emsalleri beni bağlamaz.
Öyle yada böyle ( asla oyumu vermiş değilim) çoğunluğun seçmiş olduğu, nihayetinde de devleti ve milleti temsil noktasındaki birini küçük düşürmeye yönelik,ciddiyeti tırpanlamak, sözün ve duruşun etkisini azaltmaktan gayrı etkisi olmayan bir eleştiri(karikatür şeklinde) ancak temsilci şahsında bize zarar verir.
katikatürist kardeşim ünlü oldu işte. eminim maaşına zam almıştır, yakında televolelerde görürüz. popüler olmak istiyordu oldu işte. Zaten milletin hassas olduğu bir şeye söversin gündeme düşersin. Arsız olanın taktiği budur.
Ya, kendini bi halt zannetme yada zannettirmek için, ki bu genelde silik adamların yada artniyetli, özüne karşı hain insanların çabası olarak görülür. Vatan, millet, devlet, din, bayrak gibi hassaslarımız ve kıymetlerimiz üzerinden prim yapmaya çalışmak çabası.
Dava kazanılmış. Kazanan çıtır çıtır yesin parayı. helal-i hoş olsun.
"Gelenin keyfi için, geçmişe kalkıp sövemem"
M.akif ersoy
Bu noktadan hareketle de, ülkemi, milletimi, devletimi, dosta düşmana karşı küçük düşürücü hiç bir tavır ve söze, vatandaş olarak müsamaha göstermem mümkün değildir. Beni şahıslar bağlamaz, şahıslar üzerinden etkilenmesi muhtemel aynı çatı altında bir arada yaşadığım insanlarım bağlar.
zira " insanı yaşat ki, devlet yaşasın" Şeyh edebalı
saygılarımla
Allah yar ve yardımcımız olsun inşaallah
dualarla kalalım
Gelen kim , geçmiş kim ?
Pzt, 11/04/2005 - 15:19 — Turgay Kadiroğlusayın emre uğur
"Gelenin keyfi için, geçmişe kalkıp sövemem"
M.akif ersoy
alıntısını yapmışsınız. gelen kimdir , geçmişten kasıt nedir anlayamadım. biraz açar mısınız ?
Karitatüre karikatür gibi bakmak...
Pzt, 11/04/2005 - 14:11 — Turgay Kadiroğluben karikatürün bana anlattıklarından söz etmek istiyorum. sahi bu bir karikatür ve sadece ve sadece karikatür olarak değerlendirilmeli diye düşünüyorum. ki karikatürlerin gerçek üstü ve abartılarla kurulu olduğunu ise bilmeyenimiz yoktur sanırım.
bugüne kadar iktidar olma sürecinde imam hatipleri diline dolayan, bu okullarla kedinin iple oynadığı gibi oyanayan, iktidara gelince imam hatip derdini nasıl baştan savacanığını düşünmeye başlayan pek çok siyasi parti aklıma geldi. ve ne halkı memnun edebilen ne de bu okullardan kurtulabilen pek çok siyasi parti de sonunda bu ip yumağına dolanıp kalmışlardır. ve bugün de bu konu darmadağın durmaktadır.
"bu karikatürü çizen kişi kişilik haklarına saygısızlık yapmıştır." peki asıl karikatürünün konusu ile ilgili hala "öteleme" mantığıyla haraket eden yönetimin hiç mi kabahati yoktur. tabiri caiz ise "hırsızın hiç mi kabahati yoktur ?". Şimdi bu sözüm üzerine de başbakana hırsız dendi gibi bir izlenim oluşmaz umarım. kimi şeylere o kadar alıştık ki artık asıl sorunlardan ziyade eleştirilerde bile detaylara takılıyoruz.
ab sürecinde kişisel hak ve özgürlükler adına çok yol kat ediyor bu dava. peki ya basın özgürlüğü açısından bakarsak ne ifade ediyor ?
Haşa.. Ve Dahi Sümme Haşa Turgay.. Sümme Haşa
Pzt, 11/04/2005 - 14:45 — Jerfi QAZAQİktidar sorgulanır mı? Devleti temsil eden kutsal devletlulerimiz sorgulanır mı? Haddimizi bilelim değil mi? Sonra çizmesinler bizi de:)
devlet baba
Pzt, 11/04/2005 - 15:00 — Turgay Kadiroğludevlet hep baba oldu biz de itaatkar evlatlar. edebimizle oturalım başımız önümüzde. devletin verdiğiyle yetinmekten ötesi mi olabilir ki?
haklısın QAZAQ Sümme haşa :). huzurdan kovulursak başka bize babalık yapacak devlet nerde buluruz.
Algı meselesi..
Pzt, 11/04/2005 - 17:29 — Selim SevkiogluBu karikatür sanatçısı; Sn. Başbakanın, işleri eline yüzüne bulaştırdığını, içinden çıkılmaz hale getirdiğini (şahsi düşüncesidir), yumaktaki ipleri çözülemeyecek şekilde dolaştırmış bir kedi figürü ile alegorize etmiş. Genel teamüllere göre anormal karşılanacak bir durum göremedim. Bence bu karikatür, hakaret addedilebilinecek bir unsuru bünyasinde taşımıyor. Başbakanın şahsi algısı böyle olabilir. Algı meselesi. Beni hayvana benzetmiş denebilir. Bir başkası sadece bir kedicik der. Biri de çıkar, kardeşim bu bir alegoridir, teşbihtir falan.
Alınganlık göstermiş ve mahkemeye vermiş. Hakim de aynı algıya sahip belli ki. Ne olursa olsun, yanlış yaptıklarını düşünüyorum.
Şahsa saygı, Halka..?
Pzt, 11/04/2005 - 18:43 — Derya AkelSanırım bir kaç ay önceydi, Spiegel dergisinde ;
"AB yi bir kapı, Türk halkını temsilen ceketinin kolunda türk bayrağı amblemi olan bir vatandaşı ise elindeki bavulla kapının ortasındaki (evcil hayvanlar için yapılmış) delikten geçmek isterken çizmişlerdi".
Ne yazık ki sayın başbakan kendisi için gösterdiği aynı hassasiyeti ülkesinin halkını (af buyrunuz) köpeğe benzetenler için gösterememiş.
Kendisini kediye benzetene dava açacak kadar şahsi haklarını korumaya
çalışan başbakan, acaba halkı icin yapılan benzetmeye neden ses çıkarmadı ?
Açıkçası başbakanın dava açmasını doğru buluyorum, zira kim olursa olsun kişilik haklarına saygı gösterilmeli.
Ya aynı saygısızlık halkı için söz konusu olduğunda ne yapmalı, görmezden gelip sineye mi çekmeli?
Kantar-Kedi-Topuz
Salı, 19/04/2005 - 15:11 — O. Deniz YemenliHer mesleğin elbette bir edep sınırı daha filozofca konuşacak olursak
bir etiği vardır efendim...Bu karikatürde doğrusu ben çok fazla bir şey göremiyorum...Görmüyor musunuz, adamlar Bush'u maymunun bin türlüsüne benzetiyorlar...ama orası Amerika...evet efendim adamlar olayı aşmışlar...Eleştirileri göğüslemek erdem ister..Diğerlerinin üzerinde bir bilinç ister...Biyolojik varlığını aşmayı ister...Fakat bizde nerde???
Bir şey çizsen ya da söylesen..Daha sözünü bitirmeden..Ne demek istedin lan şimdi sen bana deyu çekilir çakılar...Olmaz..Olmamalı...
Adam ne çizmiş..Bir kedi...Yanına ne koymuş yumak...
Bence çok güzel taş koymuş...
İmamhatipliler sesini yükseltmeli...Yoksa nesilleri kesilen
keyaynaklara dönecekler...
Güzel ses getirdi..Çizeri tebrik ederim....Biraz da sağ medya yüklensin...Bakalım ne zaman halledilecekmiş bu sorun?
Ben bir sülüğüm beyin zarında
Çok yaklaşma yakarım seni de anında...(imza)